فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

ساخت وبلاگ

کلرید روی (Zinc Choloride) یا ZnCl2 یکی از ترکیبات شیمیایی بسیار پرکاربرد در صنعت است کلرید روی یا زینک کلراید ترکیبی کریستالی و سفید رنگ و شدیداً جاذب رطوبت بوده و حلالیت قابل توجهی در آب دارد.

کلرید روی با نام آیوپاک dichlorozinc، یکی از منابع روی بوده و دارای چندین فرم کریستالی است و در سنتزهای شیمیایی کاربرد دارد. کلرید روی یا زینک کلراید ترکیبی کریستالی و سفید رنگ و شدیداً جاذب رطوبت بوده و حلالیت قابل توجهی در آب دارد

کلرید روی جزو مواد چندشکلی(Polymorph) است. این ماده دارای 4 شکل شناخته شده است. این ترکیب را می توانید در بسیاری از حلال ها مانند متانول، اتانول، گلیسرول، استن و اتر حل کرد.

کلرید روی توسط واکنش هیدروکلریک اسید آبی با مواد زائد روی یا سنگ معدنی (roasted ore) تولید می‌شود. محلول روی کلراید با توجه به درصد خلوص‌های موردنیاز به روش‌های گوناگون تولید می‌شود. همچنین برای به دست آوردن آن با درصد خلوص بالا این واکنش را در دمای 700 درجه سانتی‌گراد با گاز هیدروژن کلراید انجام می‌دهند.

از جمله کاربرد های این نمک می توان به کاربرد آن در صنایع دارویی جهت درمان بیماری های پوستی و همچنین تشخیص اثر انگشت اشاره کرد و مصرف دیگر این ماده در سنتز مواد آلی و حتی در تولید مواد ضد عفونی کننده است.

کاربرد کلرید روی در سنتزهای ارگانیک

از این ماده در سنتزهای ارگانیک و عالی بسیار استفاده می شود. کلرید روی میتواند به عنوان یک اسید لوییس مورد استفاده قرار بگیرد که بیشتر در سنتزهای آزمایشگاهی استفاده می شود. همچنین از آن به همراه HCl برای تهیه آلکالوکلریدها استفاده می شود.

کاربرد کلرید روی  تصفیه آب

این ماده جاذب رطوبت می باشد و در جایی که بخواهند آب خالص بماند مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کلرید روی در صنایع نساجی و کاغذسازی

محلول های آبی کلرید روی، دارای ویژگی جالبی از نشاسته، ابریشم و سلولز است. از کلرید روی در الیاف به عنوان عامل ضدحریق استفاده می شود.

کاربرد کلرید روی در کشاورزی

روی کلرید در کشاورزی نیز کاربرد دارد. یکی از عناصر مهم در رشد گیاهان است. محصولات کشاورزی را در معرض محلول های روی قرار می دهند که این محلول ها از ترکیب کلرید روی با دیگر مواد تهیه می شوند.

صنایع چوب و چسب
از کاربردهای روی کلرید استفاده از آن در صنعت چسپ و چوب می‌باشد. این ماده برای تولید و حفظ چسپ مفید می‌باشد و همچنین در اشباع چوب استفاده می‌شود. همراه با دی کرومات سدیم، روی کلرید به حفظ چوب کمک می‌کند.

 

ارتباط با دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت استعلام قیمت مواد شیمیایی و پیدا کردن کد مرک  مواد شیمیایی با کارشناسان شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید. همچنین این شرکت نمایندگی سیگما آلدریچ در ایران میباشد که از طریق خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی امکان خرید محصولات سیگما آلدریچ با قیمت های مناسب فراهم گردیده است.

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

شماره تماس 22327043-021

تلگرام، واتساپ و پیامک 09017777023

ایمیل [email protected]

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

 

 

 

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی...
ما را در سایت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسعودی dayaexir1 بازدید : 84 تاريخ : 17 / 11 / 1401 ساعت: 15:29

 

 

 

Amberlite XAD-4 در روش پاکسازی قبل از تجزیه و تحلیل آشکارساز پراکندگی لیزر تبخیری کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC-ELSD) مایکوتوکسین فومونیزین ها در محصولات ذرت استفاده میکنند.
 همچنین به عنوان جاذب جامد برای به دام انداختن ایمیداکلوپرید و متابولیت آن 6-کلرونیکوتینیک اسید از هوای گلخانه قبل از تعیین آنها توسط HPLC جفت شده به آشکارساز آرایه دیودی (DAD) استفاده میشود.

جاذب پلی آروماتیک برای ترکیبات آبگریز کوچک، سورفکتانت ها، تولید دارو، فنل ها، مواد آلی کلردار، حذف و بازیابی آفت کش ها، و حذف آلی از جریان های غذایی آبی  کاربرد دارد.

ورود فلزات سنگین بیش از استاندارد های تعریف شده به محیط زیست، باعث بروز مشکلاتی برای موجودات می گردد. بنابراین تعیین غلظت فلزات سنگین در نمونه های زیست محیطی ضروری است . اندازه گیری میزان یون های فلزی در غلظت کم نیاز به پیش تغلیظ دارد. رزین آمبرلیت XAD-4 با داشتن ویژگی های فیزیکی - شیمیایی مناسبی همچون تخلخل، سطح جذب بالا و پایداری و خلوص به عنوان رزینی با استفاده بسیار در فرایند جذب فلزات سنگین مانند مس و کبالت می باشد.


استفاده از جاذب آمبرلیت XAD-4 به منظور جذب فلزات سنگین کبالت و مس از نمونه آب دریای خزر

در این آزمایش یون مس و کبالت توسط آمبرلیت XAD-4 جذب گردید, همچنین تاثیر pH بر روی نمونه ها بررسی شد و pH بهینه برای جذب این یون توسط جاذب جدید بین 7.5 تا 6 به دست آمد. درصد بازیابی به دست آمده در این محدوده pH بالای 90 درصد می باشد. همچنین فاکتورهای زمان بهینه, تعیین ظرفیت وحد تشخیص نیز مورد بررسی قرار گرفت. فرایند پیشنهادی برای تعیین میزان یون کبالت ومس موجود در نمونه آب های طبیعی (دریایی) با روش اسپکتروسکوپی جذب اتمیک شعله ای Varian-GT100 انجام گردید. درصد بازیابی برای مس و کبالت به ترتیب 93 درصد و 85 درصد می باشد و انحراف استاندارد محاسبه شده به ترتیب 5 و 5.6 می باشد. این امر حاکی از این می باشد که این روش پیشنهادی از صحت, فاکتور غنی سازی و سادگی بر خوردار است.

 

 گروه عامل دارشده با مالاشیت گرین برای جذب فلز روی XAD-4 سنتز رزین

ورود فلزات سنگین بیش از استاندارد های تعریف شده به محیط زیست، باعث بروز مشکلاتی برای موجودات می گردد. بنابراین تعیین غلظت فلزات سنگین در نمونه های زیست محیطی ضروری است . اندازه گیری میزان یون های فلزی در غلظت کم نیاز به پیش تغلیظ دارد. همان طور که میدانیم رزین آمبرلیت XAD-4 با داشتن ویژگی های فیزیکی - شیمیایی مناسبی همچون تخلخل، سطح جذب بالا و پایداری و خلوص، در فرآیند پیش تغلیظ استفاده می شود . در این آزمایش پس از سنتز رزین گروه عامل دار شده با مالاشیت گرین، شرایط جذب Zn بهینه سازی شد. اثر PH حلال مناسب شستشو, زمان جذب و تداخل یون های د یگر بررسی شد . ساختار رزین سنتز شده با طیف IR تایید شد . پس از اضافه نمودن این رزین به محلول حاوی Zn+2 و Br-1 به ترتیبق با غلظت 0.001, 0.1 مولار و سنجش Zn به روش ICP پس از فیلتر کردن، راندمان جذب 89 درصد بود . شرایط مساعد تعیین شده برای استفاده از این رزین به صورت زیر می باشد : PH=9 سولفوریک اسید 1 مولار برای شستشو و زمان جذب سه ساعت . حضور یون های مس، سرب، آهن، کروم، منیزیم و کلسیم مزاحمتی برای جذب Zn ایجاد نکرد. از رزین فوق برای جذب Zn در نمونه ی پساب استفاده گردید. نتایج نشان دهنده کارایی بالای این رزین در حذف Zn از این پساب می باشد.

ارتباط با دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت استعلام قیمت مواد شیمیایی و پیدا کردن کد مرک  مواد شیمیایی با کارشناسان شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید. همچنین این شرکت نمایندگی سیگما آلدریچ در ایران میباشد که از طریق فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی امکان خرید محصولات سیگما آلدریچ با قیمت های مناسب فراهم گردیده است.

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

شماره تماس 22327043-021

تلگرام، واتساپ و پیامک 09017777023

ایمیل [email protected]

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

 

 

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی...
ما را در سایت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسعودی dayaexir1 بازدید : 102 تاريخ : 2 / 11 / 1401 ساعت: 16:54